آموزش انواع آرایه های در php

//

آرایه چیست و در PHP چه کاربردی دارد ؟

در زبان برنامه‌نویسی PHP منظور از آرایه، ساختمان داده‌ای است که امکان ذخیره‌سازی عناصر چندگانه در یک متغیر منفرد را ارائه می‌کند.
این عناصر به صورت جفت‌های کلید-مقدار ذخیره می‌شوند.
در واقع شما می‌توانید هر کجا که لازم بود فهرستی از عناصر را ذخیره کنید، از آرایه بهره بگیرید.
به طور معمول همه آیتم‌ها در یک آرایه از نوع داده یکسانی هستند.
برای نمونه فرض کنید می‌خواهید نام چند میوه را ذخیره کنید.
بدون وجود آرایه می‌بایست چند متغیر مستقل برای ذخیره نام میوه‌های مختلف ایجاد کنید. در سوی دیگر اگر از آرایه برای ذخیره نام‌های میوه‌ها استفاده کنید.

نکته: در صورتی که با متغیرها در PHP آشنایی ندارید، می توانید ازآموزش های دیگر سایت با عنوان «انواع متغیر ها در PHP» استفاده کنید.

آموزش انواع آرایه های در php

در جلسه گذشته آموزش php با آموزش متغیر ها یا (variable) آشنا شدید .

یک نکته مهم در مورد عناصر آرایه در PHP این می باشد که عناصر یک آرایه در زبان پی اچ پی می توانند از یک نوع نباشند. در واقع حتما نباید همه عناصر داخل آرایه همگن باشند. این یعنی ما به راحتی می توانیم از انواع متغیر های مختلف درون یک آرایه استفاده کنیم.

دقت داشته باشید که یکی از قدرتمند زبان ها برای پردازش روی آرایه ها و کار با آن ها، زبان php می باشد این مورد نظر من، یکی از مزیت های php نسبت به زبان هایی مثل c# یا جاوا می باشد.

آموزش انواع آرایه های در php

تعریف آرایه ها در PHP

برای تعریف یک آرایه در PHP ، می توانید از دو شکل مختلف استفاده کنید. در روش اول برای تعریف یک آرایه می باید از کلمه کلیدی array به همراه پرانتز های باز و بسته استفاده کنید.

در این روش در داخل پرانتز های باز و بسته، عناصر آرایه قرار داده می شوند. در نظر داشته باشید که عناصر آرایه توسط کاما یا ” , ” از همدیگر جدا می شوند.

روش دوم برای تعریف یک آرایه استفاده از short array syntax می باشد. در این روش دیگر نیازی به ذکر کلمه کلیدی array نبوده و شما عناصر آرایه را درون [ ] تعریف خواهید کرد. در واقع کلیه عناصر آرایه در بین براکت باز و بسته قرار خواهند گرفت.

 

 

میانگین رتبه 5/5 تعداد رای : 2

نظرات

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

سبد خرید
در حال بروز رسانی