آموزش تگ i و تگ em در HTML

//

آموزش تگ i و تگ em در HTML

آموزش تگ i و تگ em در HTML

بنام خدا سلام خدمت شما دوستان و همراهان همیشگی وب سایت پاسخ وردپرس در خدمت شما یا یک دیگه از جلسات آموزش html در این جلسه میخواهیمآموزش تگ i و تگ em در HTML به صورت کامل برسی کنیم پس با من همراه باشید .

تگ em در HTML

تگ em که از کلمه Emphasized گرفته شده و در دسته ی تگ های عبارتی یا Phrase می باشد ، تگی است که با استفاده از آن میتوان بروی یک متن / کلمه تاکید کرد.

تگ em متنی که درونش قرار می گیرد یعنی داریم روی این متن تاکید میکنیم که موتورھای جستجوگر ( مثله گوگل ) به این تگ توجه می کنند و اون رو به عنوان یه متن باارزش محتوایی حساب میکنند.

حال تگ i نیز در ظاھر شبیه به تگ em می باشد ( یعنی در خروجی شکل متن بصورت کج / شکسته می باشد ) ولی خب در معنا برای مرورگرها و موتورهای جستجوگر کاملا فرق دارند، تگ i ھیچ گونه تاکیدی بروی متن ندارد و فقط متن رو کج میکنه ولی خب تگ em ینی داره روی اون متن تاکید میکنه.

تگ i در HTML

تگ i تگی است که با استفاده از آن میتوان یک متن / کلمه را بصورت کج ( ایتالیک ) یا ( Italic ) ایجاد کرد.

حال تگ em نیز در ظاھر دقیقا شبیه به تگ i می باشد ( یعنی در خروجی شکل متن بصورت کج / شکسته می باشد ) ولی خب در معنا برای مرورگرها و موتورهای جستجوگر کاملا فرق دارند، تگ i ھیچ گونه تاکیدی بروی متن ندارد و فقط متن رو کج میکنه ولی خب تگ em ینی داره روی اون متن تاکید میکنه و اینجوری موتورهای جستجوگر بهش توجه میکنند.

تعریف تگ i در html

  • متن درون این تگ از نظر ظاهری بصورت کج نمایش داده می‌شود ولی برای حفظ معناگرایی توصیه می‌شود از این تگ استفاده نشده و از تگ دیگری بنام em استفاده شود.
  • در کل از این تگ زمانی استفاده می­شود که متن مورد نظر ما در قالب هیچ یک از تگ­های em (متن تاکید شده) ، strong (متن مهم) ، mark (متن نشانه­ گذاری شده) ، cite (دارای منبع) و dfn (تعریف یک اصطلاح) نباشد.
  • در ضمن اگر بخواهیم متنی را کج کنیم و معناگرایی آن هم برایمان مهم نباشد ، بهتر است از مقدار italic در مقابل دستور font-style در CSS استفاده ‌کنیم.
  • این تگ از نوع تگ‌های inline می‌باشد.
  • این تگ از کلیه ی صفت ها و ویژگی­های عمومی و همچنین صفت های مربوط به رویدادهای عمومی پشتیبانی می­کند.

تعریف تگ em در html

  • این تگ متن را از نظر ظاهری به صورت تاکیدی و بصورت کج نشان می‌دهد و منظور از تاکید از نظر معنایی برای موتورهای جستجو می‌باشد.
  • متن درون این تگ در موتورهای جستجو مهم تلقی شده و در جستجو روی آن تاکید بیشتری انجام می‌شود.
  • البته نکته مهم این است که در صورتیکه میخواهید فقط متن را بصورت کج شده نشان دهید و بحث معناگرایی یا Semantic برای شما اهمیتی ندارد ، میتوانید بجای این تگ از تگ i و یا دستور font-style در css استفاده نمایید.
  • این تگ از نوع تگ‌های inline می‌باشد.
  • این تگ از کلیه ی صفت ها و ویژگی­های عمومی و همچنین صفت های مربوط به رویدادهای عمومی پشتیبانی می­کند.

دانلود فایل این جلسه

برای نصب نرم افزار برای کد نویسی html از لینک زیر استفاده فرمایید.

آموزش نرم افزار های مورد نیاز طراحی وب سایت

در صورت که به طراحی وب آشنایی ندارید میتوانید از آموزش زیر استفاده فرمایید .

طراحی وب

در صورت که میخواهید به صورت حرفه ای طراحی وب را فرا بگیرید از لینک زیر استفاده فرمایید .

آموزش css html آموزش HTML5 CSS3

در یافت تمام جلسات آموزش مرحله به مرحله html از لینک زیر استفاده فرمایید.

آموزش html

از ۱ تا ۵ امتیاز بدید.

مطالب مرتبط

نظرات

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

سبد خرید
در حال بروز رسانی